ΤΟ ΑΡΧΑΙΟ ΘΕΑΤΡΟ ΠΡΕΠΕΙ ΚΑΙ ΜΠΟΡΕΙ ΝΑ ΞΑΝΑΖΩΝΤΑΝΕΨΕΙ ----------- ">ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ: stratosetoloakarnania@gmail.com

powered by Agones.gr (Στοίχημα)

8/3/11

ΠΑΡΕΜΒΑΣΗ ΑΡΠΑ

Παρέμβαση Δημήτρη Δεσύλλα
στην 5η Συνεδρίαση του Περιφερειακού Συμβουλίου (Μεσολόγγι 28-2-2011)

ΘΕΜΑ : Ιόνια Οδός - Αναπτυξιακά ΄Εργα στην Αιτωλοακαρνανία

Κύριε Πρόεδρε! Κύριε Περιφερειάρχη!
    Η συζήτηση για την Ιόνια Οδό, που καρκινοβατεί και κατάντησε αιώνια (σταμάτησαν οι εργασίες σε πολλά εργοτάξια - απλήρωτοι εργαζόμενοι), δεν μπορεί να αγνοήσει οξύτατα σχετικά προβλήματα, που είναι : α) Η μη σύνδεση της Ιόνιας Οδού με το Αγρίνιο και η σχεδιαζόμενη επιβολή διοδίων στο τμήμα της που παρακάμπτει το Αγρίνιο, β) Η απαράδεκτη καθυστέρηση κατασκευής του κάθετου δρόμου Αεροδρόμιο Ακτίου - λίμνη Αμβρακία (σταμάτησαν οι εργασίες - απλήρωτοι εργαζόμενοι) καθώς και των κάθετων δρόμων Πλατυγιάλι Αστακού - Ιόνια και Ιόνια - Αγρίνιο - Καρπενήσι, γ) Η ματαίωση του τούνελ στην Κλόκοβα (Κλεισούρα), που ήταν δίκαιη απαίτηση των κατοίκων της περιοχής Ρίζας Αντιρρίου και δ) το σκανδαλώδες ξεπούλημα του οικόπεδου - φιλέτου που φιλοξενούσε το εργοτάξιο της γέφυρας Ρίου - Αντιρρίου (223 στρέμματα).
    Η Ιονία Οδός, επίσης, δεν μπορεί να κρύψει τη γενικευμένη αθλιότητα του οδικού δικτύου σ΄ όλη την Αιτωλοακαρνανία. Συγκεκριμένα : α) του δρόμου Αντίρριο - Μεσολόγγι, β) Αμφιλοχία - Βόνιτσα - Λευκάδα, γ) Αγρίνιο - Θέρμο, που περνάει μέσα από τα χωριά, που έχουν θρηνήσει θύματα σε τροχαία ατυχήματα και δ) γενικότερα, η πλήρης εγκατάλειψη του επαρχιακού και αγροτικού οδικού δικτύου της Αιτωλοακαρνανίας, που θυσιάζεται στο βωμό των μεγάλων έργων - δρόμων!
    Η επίσπευση και ολοκλήρωση κατασκευής της Ιόνιας Οδού (χωρίς διόδια, με κατάργηση της σκανδαλώδους - αποικιακής σύμβασης και η συνέχιση των έργων από δημόσιο φορέα με κοινωνικό έλεγχο) συνδέεται πολύ στενά και με άλλα αναπτυξιακά έργα και υποδομές, που οι μαζικοί λαϊκοί φορείς της Αιτωλοακαρνανίας διεκδικούν και που εμείς, η «ΑΡΙΣΤΕΡΗ ΠΑΡΕΜΒΑΣΗ» υποστηρίζουμε :
1.  ΥΠΟΔΟΜΕΣ : α) ΄Αμεσο κλείσιμο της Νατοϊκής βάσης του ΑΚΤΙΟΥ. Πλήρης αποστρατιωτικοποίηση των αεροδρομίων ΄Ακτιου και Αγρινίου (κατάργηση του στρατιωτικού). Εκσυγχρονισμός - επαναλειτουργία του πολιτικού αεροδρομίου Αγρινίου, που είναι 40 χρόνια σε αχρηστία! Θα μπορούσε να χρησιμοποιηθεί και ως εμπορικό, για μεταφορά - εξαγωγές αγροτικών και κτηνοτροφικών προϊόντων και άλλων εμπορευμάτων.
β) Σύγχρονο σιδηροδρομικό δίκτυο Αντίρριο - Αγρίνιο - Γιάννενα - Αλβανία - Ευρώπη και διασύνδεσή του με το σιδηροδρομικό δίκτυο Πελοποννήσου με ειδικά πλοία μεταφοράς βαγονιών από Ρίο σε Αντίρριο. Ιδού η Ρόδος!
2.  ΑΓΡΟΤΕΣ : ΄Οχι στην άχρηστη - σπάταλη εκτροπή του Αχελώου στη Θεσσαλία (τα ίδια ακριβώς λέμε και εκεί, όχι άλλα εδώ και άλλα εκεί)! ΄Αμεση ολοκλήρωση του αρδευτικού φράγματος Αχυρών στο Ξηρόμερο, που έχει καταντήσει νέο γεφύρι της ΄Αρτας (σταμάτησαν εργασίες - απλήρωτοι εργαζόμενοι). ΄Οχι στη διάλυση του ΓΟΕΒ και των ΤΟΕΒ (μεγάλα χρέη σε ασφαλιστικά ταμεία και ΔΕΗ). ΄Αμεση συντήρηση των αρδευτικών δικτύων, γιατί ο Νομός με τα περισσότερα νερά δεν μπορεί να ποτίσει τη γη του!
3.  ΠΡΟΣΤΑΣΙΑ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΟΣ: α) Ο Αμβρακικός κόλπος είναι μια ωρολογιακή περιβαλλοντολογική βόμβα, με τη μαρίνα που στένεψε κι άλλο το ήδη μικρό άνοιγμα του κόλπου, με τα κάθε είδους απόβλητα που χύνονται σ΄ αυτόν ανεξέλεγκτα και με τις δεξαμενές πετρελαίου στην Αμφιλοχία, που πρέπει να φύγουν αμέσως, γιατί αν γίνει κάποιο ατύχημα θα γεμίσει ο κόλπος με πετρέλαιο, δίνοντάς του τη «χαριστική βολή»!
β) ΄Οχι στην επιστροφή των σερίφηδων του «φαστ - τρακ» και των εμίρηδων του Κατάρ στον Αστακό, είτε για νέα βρώμικη - επικίνδυνη, είτε για τουριστική «επένδυση». ΄Οχι στη φημολογούμενη νέα καταστροφική «επένδυση» καύσης σκουπιδιών από την Ιταλία!
4.  ΥΓΕΙΑ - ΠΑΙΔΕΙΑ : Να συσταθεί άμεσα ο οργανισμός του και να λειτουργήσει γρήγορα το νέο Νοσοκομείο Αγρινίου. ΄Οχι στην υποβάθμιση και στη μετατροπή του Νοσοκομείου Μεσολογγίου σε αστικού τύπου Κέντρο Υγείας! ΄Οχι στην κατάργηση των περιφερειακών Κέντρων Υγείας. Εκφράζουμε την έντονη αντίθεσή μας στη συγχώνευση - κατάργηση του 20% των σχολείων, που φέρνουν «Καλλικράτης» και Μνημόνιο.
5.    ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ : Το αρχαιολογικό Μουσείο Αγρινίου, που θα στεγαζόταν στις καπναποθήκες Παπαπέτρου οδεύει στις καλένδες, πάει να συναντήσει το «φάντασμα» του Εφετείου Αγρινίου! Την ίδια ώρα, σαπίζουν και οδεύουν προς κατεδάφιση, κρατικά κτίρια, όπως του Εθνικού Οργανισμού Καπνού, ενώ θα μπορούσαν να χρησιμοποιηθούν για την ανάδειξη της ιστορίας της πόλης του Αγρινίου, με την οποία συνδέονται. Θα μπορούσαν να χρησιμοποιηθούν για την ανάδειξη της ιστορίας του καπνεργατικού και του αγροτικού κινήματος, των αγώνων των Καπνοπαραγωγών της Αιτωλοακαρνανίας (θυμίζουμε ότι ο νεαρός καπνοπαραγωγός Δημήτρης Βλάχος, ετών 24, από τη Λεπενού, δολοφονήθηκε στις 8/9/1962 από πυροβολισμούς χωροφυλάκων του λεγόμενου «εθνάρχη» Καραμανλή, σε συλλαλητήριο Καπνοπαραγωγών). Θα έπρεπε κάθε χρόνο, στις 8/9, να γίνεται στη Λεπενού και στη Σφήνα ένα μικρό - σεμνό «Κιλελέρ», προς τιμήν των μεγάλων αγώνων των Καπνοπαραγωγών. ΄Ιδρυση και λειτουργία Αρχαιολογικού Μουσείου στο Μεσολόγγι.
    ΄Ολα αυτά, για να υλοποιηθούν, απαιτούν ενωτικούς και αποφασιστικούς αγώνες, στους οποίους θα συμβάλουμε ως «ΑΡΙΣΤΕΡΗ ΠΑΡΕΜΒΑΣΗ». Απαιτούν κυρίως σύγκρουση με την αντιλαϊκή πολιτική της Κυβέρνησης και του Μνημονίου (Κυβέρνησης - ΕΕ - ΔΝΤ), που έχει ήδη χρεωκοπήσει τους εργαζόμενους του χωριού και της πόλης.
    Για το λόγο αυτό, σας ζητώ, κύριε Πρόεδρε και κύριε Περιφερειάρχη (θα καταθέσω και γραπτώς το αίτημά μου) να συζητηθεί στην επόμενη συνεδρίαση του Περιφερειακού Συμβουλίου το θέμα : «Επιπτώσεις της εφαρμοζόμενης πολιτικής του Μνημονίου και των αλλεπάλληλων επικαιροποιήσεών του, στους εργαζόμενους της χώρας και της Δυτικής Ελλάδας. Λήψη αποφάσεων για τις μορφές ενωτικής αγωνιστικής απάντησης στην κατεύθυνση της ανατροπής του».

Πρόταση Ψηφίσματος για την Ιόνια Οδό
1.    Απαιτούμε την άμεση κατάργηση όλων των σκανδαλωδών - αποικιακών συμβάσεων παραχώρησης της Ιόνιας και άλλων εθνικών δρόμων στις ιδιωτικές εταιρείες (που συμμετέχουν στη χρηματοδότηση των έργων μόνο με 7%). Συνέχιση - επίσπευση των έργων επέκτασης και βελτίωσης των εθνικών δρόμων με την ευθύνη δημόσιου φορέα και με κοινωνικό έλεγχο.
2.    Καταγγέλλουμε τις Τράπεζες που, ενώ πήραν ήδη 78 δισεκ. ευρώ (θα πάρουν κι άλλα 30) από τον ιδρώτα του Ελληνικού λαού, αρνούνται τη συνέχιση της χρηματοδότησης του έργου, παίζοντας το άθλιο παιχνίδι των εταιρειών, της κυβέρνησης και φυσικά το δικό τους (ή σε συνδυασμό).
3.    Να καταργηθούν όλα τα διόδια (ιδιωτικά και κρατικά), που είναι δυσβάστακτα για τους εργαζόμενους, που ήδη υποφέρουν από το Μνημόνιο και την κυβερνητική πολιτική άγριας λιτότητας, υπέρογκα με τις συνεχείς, αδικαιολόγητες και αυθαίρετες αυξήσεις και εντελώς παράνομα (για έργα που δεν έχουν ολοκληρωθεί). Οι εργαζόμενοι πληρώνουν ήδη πολλά με την άμεση (έως 45%) και έμμεση φορολογία (ΦΠΑ 23%) και δεν μπορούν να ξαναπληρώσουν!
4.    Καταγγέλλουμε την παράνομη, αντιδημοκρατική και αντισυνταγματική απόφαση της κυβέρνησης να ποινικοποιήσει τη δικαιολογημένη άρνηση πληρωμής των διοδίων.

Μεσολόγγι, 28-2-2011                    Δημήτρης Δεσύλλας
 

Discover Agrinio

Βάλτος

Στράτος Αιτωλοακαρνανίας Copyright © 2009 WoodMag is Designed by Ipietoon for Free Blogger Template