ΤΟ ΑΡΧΑΙΟ ΘΕΑΤΡΟ ΠΡΕΠΕΙ ΚΑΙ ΜΠΟΡΕΙ ΝΑ ΞΑΝΑΖΩΝΤΑΝΕΨΕΙ ----------- ">ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ: stratosetoloakarnania@gmail.com

powered by Agones.gr (Στοίχημα)

22/2/12

Ομιλία Κων/νου Καραγκούνη στη Βουλή για τη Δίκαιη Δίκη

Ομιλία του βουλευτή και Αναπληρωτή Τομεάρχη Δικαιοσύνης της Νέας Δημοκρατίας, κ. Κων/νου Καραγκούνη στη Βουλή για το Νομοσχέδιο για τη Δίκαιη Δίκη.

Κυρίες και Κύριοι Συνάδελφοι,
Στις τόσο δύσκολες στιγμές που διανύουμε ως χώρα οι θεσμικοί φορείς αυτού του κράτους, η ίδια η λειτουργία των κρατικων δομών θα πρέπει να εγγυηθούν ότι το οικοδόμημα που λέγεται Ελλάδα θα πρέπει να σταθεί στα πόδια του θα πρέπει να βρει το βηματισμό του θα πρέπει να είναι έτοιμο σε πολύ λίγο καιρό να κάνει τα άλματα που χρειάζονται. Ας μη γελιόμαστε ό,τι αποφασίστηκε προχθές απ΄το Γιούρογκρουπ δεν είναι τίποτε άλλο απ΄αυτό που διάφορα επίσημα χείλη εξέφρασαν ως την τελευταία ευκαιρία για την Ελλάδα να σώσει την παρτίδα Η τελευταία αυτή ευκαιρία απαιτεί πέρα απ΄τη σκληρή δημοσιονομική προσαρμογή που επιφυλάσσεται στον ελληνικό λαό, και ένα δεύτερο παραγοντα την πολυπόθητη ανάπτυξη. Ανάπτυξη που πέρα των άλλων παραγόντων  χρειάζεται ως αναγκαίο προαπαιτούμενο για να επιτευχθεί τη σωστή λειτουργία των θεσμικών φορέων αυτού του Κράτους οι οποίοι θα πρέπει να λειτουργούν απλά, σύντομα και υποδειγματικα. Στη μεγάλη προσπάθεια αναγέννησης της χώρας η δικαιοσύνη εκ των πραγμάτων θ΄αποτελέσει την προμετωπίδα και βασικό εργαλείο επιτυχίας. Δεν χρειαζόμαστε μια δικαιοσύνη που να δημιουργεί ανασφάλεια στον πολίτη, αίσθηση ατιμωρισίας και αρνησηδικίας ή για να το πω καλύτερα γιατί δεν μου αρέσει αυτός ο όρος  αίσθηση μη έγκαιρης και σε εύλογο χρόνο απονομής της,  ουτε βέβαια μια δικαιοσύνη  που διώχνει τις επενδύσεις και υπονομεύει την οικονομική ανάπτυξη της χώρας. Με την έννοια αυτή και στη λογική της συνδρομής του δικαικού συστήματος στην εθνικη αυτή προσπάθεια δεν θα μπορούσαμε ως ΝΔ  να είμαστε αντίθετοι σε νομοθετικές πρωτοβουλίες που έχουν ως στόχο την καλύτερη λειτουργία της δικαιοσύνης. Τόσο οι Έλληνες  όσο και οι ξένοι επαγγελματίες και επενδυτές επιζητούν ενα αποτελεσματικό σύστημα απονομής δικαιοσύνης  που εξασφαλίζει έσοδα για το κράτος, φιλικό περιβάλλον για να αναπτύξουν τη δραστηριότητά τους, ευνοώντας έτσι τις εξαγωγές και την παραγωγικότητα. ‘Εχω όμως την εντύπωση Κυρίες και Κύριοι Συνάδελφοι ότι ακριβώς επειδή η Ελληνική Πολιτεία όλα αυτά τα χρόνια κωφευε ή έκανε τα στραβά μάτια στα μεγάλα και σημαντικά προβλήματα που αντιμετώπιζε,  θα δυσκολευτεί ιδιαίτερα να επιλύσει σε τόσο σύντομο χρονικό διάστημα δυσλειτουργίες και αστοχίες ετών.  Αυτό δεν συμβαίνει παντού; Ό,τι δεν φτιάξαμε όλα αυτά τα χρόνια ερχόμαστε υπό την πίεση των δανειστών μας  να τα φτιάξουμε όπως όπως σήμερα. Σε όλους τους τομείς και βεβαίως και στη Δικαιοσύνη. Αποποινικοποιούμε αδικήματα, αποφυλακίζουμε κακούργους, βάζουμε προθεσμίες ανέφικτες να πληρωθούν μεταφέρουμε αρμοδιότητες χωρίς την κατάλληλη προετοιμασία τόσο σε έμψυχο υλικό όσο και σε υποδομές. Φιλόδοξο και αξιόλογο το σημερινό νομοσχέδιο που φέρνετε Κύριε Υπουργέ το οποίο βεβαίως και θα στηρίξουμε γιατί κινείται με σωστό ορίζοντα και προσανατολισμό,  προϊόν πραγματικής προσπάθειας και κόπου από μέρους σας, έχω την εντύπωση όμως ότι στη γενική θεώρησή του θα έχει ιδιαίτερες δυσκολίες να εφαρμοστεί.  Προβλέπονται αλλαγές που σίγουρα θα βοηθήσουν, ο στόχος όμως της γρήγορης απονομής της δικαιοσύνης και συνακόλουθα της δίκαιης δίκης πιστέψτε με ότι δεν θα είναι εύκολο να επιτευχθεί. Η δικαιοσύνη στην Ελλάδα είναι γνωστό ότι καθυστερεί υπερβολικά οι καταδίκες από το Ευρωπαϊκό Δικαστήριο αυξάνονται, και δυστυχώς η βραδύτητα στην απονομή δικαιοσύνης μεταφράζεται σε οικονομικούς δείκτες. Το νομοσχέδιο φέρει εκατονταδες τροποποιήσεις και το αν  θα αποδειχθούν λειτουργικές, είναι ένα ερώτημα στο οποίο θα απαντήσει ο χρόνος. Αν υπάρχουν αμφιβολίες; Υπάρχουν. Αμφισβητήσεις;  Επίσης. Δύσκολό να απαντήσεις ότι το γρήγορο συναινετικό διαζύγιο και η κατάργηση του εξάμηνου «διαστήματος περίσκεψης» δεν θα οδηγήσει τα ζευγάρια σε βιαστικές αποφάσεις.  Μείζον θέμα  με ηθικοκοινωνικές αν θέλετε προεκτάσεις και με ιδιαίτερη νομική βαρύτητα. Δύσκολο να συμπεράνεις αν η καθιέρωση του Μονομελούς Εφετείου για κακουργήματα  φορτώνει ή όχι  μεγάλο βάρος στους ώμους ενός μόνο δικαστή, για υποθέσεις που αφορούν σε στέρηση της ελευθερίας. Ακόμη δυσκολότερο να πεις αν η διάταξη αυτή είναι συμβατή με τη βασική αρχή κατά την οποία τα σοβαρότερα εγκλήματα πρέπει να δικάζονται και από δικαστές με μεγαλύτερη πείρα.  Η ρύθμιση αυτή τελικά θα συμβάλλει στην επιτάχυνση ή θα οδηγήσει στην καθυστέρηση; Βολική η μετατροπή σε πταίσμα κάποιων ποινικών αδικημάτων, αφού θα επιφέρει ελάφρυνση του φόρτου εργασίας των εμπλεκομένων στο σύστημα απονομής της ποινικής δικαιοσύνης. Δεν παύουν όμως τα συγκεκριμένα πλημελλήματα που προβλέπονται στις ρυθμίσεις να είναι μιας κάποιας ηθικής και κοινωνικής απαξίας. Ευκταίο επίσης απ΄όλους μας και ιδιαίτερα τους νομικούς να εκδίδονται άμεσα οι αποφάσεις στις ειδικές διαδικασίες και στα ασφαλιστικά μέτρα. Και οι εργατικές διαφορές να προσδιορίζονται επίσης πολύ γρήγορα και να έχουμε αποφάσεις άμεσα. Αλλά πόσο εφικτο είναι αυτό; θετική η ρύθμιση της δικαστικής μεσολάβησης, θεσμός που όλοι θέλουμε να λειτουργήσει αλλά πέρα από την αλλαγή νοοτροπίας των διαδίκων που όντως χρειάζεται να γίνει, χωρίς την ύπαρξη επαρκούς αριθμού δικαστών και κατάλληλων υποδομών θα μπορέσει ρεαλιστικά να λειτουργήσει; Θετική επίσης η ρύθμιση της διαδικασίας στα πολυμελή πρωτοδικεία, χωρίς όμως την ύπαρξη επαρκούς αριθμού δικαστών,  αιθουσών και γραμματέων,  μπορεί να έχει ουσιαστικά αποτελέσματα; Αναμφισβήτητα ελπιδοφόρα η μεταφορά υποθέσεων εκούσιας δικαιοδοσίας  από τα Πρωτοδικεία στα Ειρηνοδικεία, που αποφορτίζει τον όγκο δουλειάς των Πρωτοδικείων  μπορεί όμως από την άλλη να δώσει οριστική απάντηση ή θα αποτελέσει μετάθεση και «ανακύκλωση» του προβλήματος δεδομένου ότι ακόμη και με την πρόσληψη των ογδόντα Ειρηνοδικών δεν θα είναι και πάλι  ικανός ο αριθμός των δικαστών, ενώ υπάρχει ήδη έλλειψη προσωπικού δικαστικών γραμματέων. Θετική η πρόβλεψη του άρθρου 64 για τις διαφορές που ανακύπτουν κατά την εφαρμογή του Ν. 3894/2010 για τις στρατηγικές επενδύσεις όπως και η επιτάχυνση της διαδικασίας ενώπιον του Ελεγκτικού Συνεδρίου. Σημαντικά επίσης και τα άρθρα που αφορούν τον «ΚΩΔΙΚΑ ΟΡΓΑΝΙΣΜΟΥ ΔΙΚΑΣΤΗΡΙΩΝ και την κατάσταση των Δικαστικών Λειτουργών». Φιλόδοξη η ρύθμιση για περικοπή μισθού και δικαστικών διακοπών στους δικαστικούς λειτουργούς που καθυστερούν στην έκδοση των αποφάσεων ή στην εκπλήρωση του έργου τους. Λαμβανομένων όμως υπόψιν των παρουσών συνθηκών και των κενών σε δικαστικούς λειτουργούς, πιθανότατα η ρύθμιση αυτή θα λειτουργήσει εκφοβιστικά στους δικαστές, με αποτέλεσμα στο «βωμό της επιτάχυνσης»  να «θυσιαστεί» η ποιότητα των αποφάσεων και η ορθή απονομή της δικαιοσύνης. Θα μπορούσα να απαριθμώ πολλές ρυθμίσεις που προβλέπονται στο παρόν νομοσχέδιο που καταλήγουν στο ίδιο συμπέρασμα. Ότι δηλαδή ο χρόνος θα δείξει το πόσο αποτελεσματικές και ρεαλιστικές προς υλοποίηση  θα είναι αυτές οι πράγματι θετικές ρυθμίσεις.  Και κυρίως το πόσο θα υποστηριχτούν τόσο από τους δικαστικούς και όλους τους συλλειτουργούς της δικαιοσύνης όσο βέβαια και από τις υποδομές. Διότι γνωρίζετε πολύ καλύτερα  Κε Υπουργέ πως στην ουσία για να επιτευχθούν οι αισιόδοξοι στόχοι που θέτουμε  που είναι παραπάνω από αναγκαίοι σήμερα χρειάζεται και αλλαγή νοοτροπίας απ΄όλους αλλά βεβαίως και η διασφάλιση των αναγκαίων υποδομών που χρειάζονται για να μπορέσει επιτέλους η Δικαιοσύνη και ορθά να λειτουργεί και σε εύλογο χρονικό διάστημα αλλά βεβαίως και προς όφελος της κοινωνίας και της οικονομίας.
 

Discover Agrinio

Βάλτος

#

.

Στράτος Αιτωλοακαρνανίας Copyright © 2009 WoodMag is Designed by Ipietoon for Free Blogger Template