Η αναστολή κατασκευής των μεγάλων έργων αποτέλεσε χθες στη Βουλή αιτία σφοδρής επίθεσης κατά της Κυβέρνησης από τον βουλευτή Ιωαννίνων κ. Σταύρο Καλογιάννη, ο οποίος έκανε εκτενή αναφορά στην τελματώδη κατάσταση που επικρατεί σήμερα, επισημαίνοντας ότι από πέρυσι τον Ιανουάριο η πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Υποδομών, εξαγγέλλει διαρκώς την αναθεώρηση των συμβάσεων παραχώρησης, χωρίς όμως κανένα αντίκρισμα.
Την ίδια ώρα παρέχονται νέες υποσχέσεις ότι η επανεκκίνηση των νέων έργων, θα γίνει στο τέλος Ιουλίου καθώς το μεγάλο πρόβλημα που έχει προκληθεί, απασχολεί πλέον έντονα και την Ευρωπαϊκή Ένωση, που φαίνεται να θέτει σε προτεραιότητα την συνέχιση των μεγάλων έργων προκειμένου να υπάρξει αναπτυξιακή ώθηση στην οικονομία.
Με βάση τα νέα δεδομένα η Κυβέρνηση , προσανατολίζεται να επαναφέρει το θέμα της μείωσης της εθνικής συμμετοχής στη Σύνοδο Κορυφής της Ε.Ε. που θα γίνει το διήμερο 23-24 Ιουνίου. Εν τω μεταξύ και έπειτα από μία πρώτη αρνητική αντίδραση της ΕΕ, οι υπουργοί θα αναζητήσουν επενδυτές ώστε να καλύψουν ποσοστό έως 20%, ώστε να μην διατεθούν πόροι από το ΠΔΕ.
Το «ξεμπλοκάρισμα» στο ΕΣΠΑ και τα μεγάλα έργα θα γίνει με τη μέθοδο της αυτοχρηματοδότησης μέσω συμβάσεων παραχώρησης.
Τα «εμπόδια» για Ε-65 και Ιόνια
Και οι δύο άξονες που αφορούν την Ήπειρο, αντιμετωπίζουν- εκτός από οικονομικά ? και άλλα προβλήματα. Συγκεκριμένα στην Ιόνια οδό υπάρχει σοβαρό πρόβλημα μετά το Αντίρριο αφού η σύμβαση προβλέπει ένα τμήμα του δρόμου να «πατήσει» πάνω στον παλιό εθνικό δρόμο λόγω ενός βιοτόπου, αλλά οι κάτοικοι έχουν κάνει προσφυγές και έτσι αναζητείται η λύση της σήραγγας, η οποία όμως θα αυξήσει το κόστος.
Και οι δύο άξονες που αφορούν την Ήπειρο, αντιμετωπίζουν- εκτός από οικονομικά ? και άλλα προβλήματα. Συγκεκριμένα στην Ιόνια οδό υπάρχει σοβαρό πρόβλημα μετά το Αντίρριο αφού η σύμβαση προβλέπει ένα τμήμα του δρόμου να «πατήσει» πάνω στον παλιό εθνικό δρόμο λόγω ενός βιοτόπου, αλλά οι κάτοικοι έχουν κάνει προσφυγές και έτσι αναζητείται η λύση της σήραγγας, η οποία όμως θα αυξήσει το κόστος.
Πιο σοβαρά είναι τα προβλήματα στον Άξονα Ε65 από Λάμια μέχρι Εγνατία, καθώς έχουν καθυστερήσει πολύ οι απαλλοτριώσεις στις οποίες έπρεπε να είχε προχωρήσει το Δημόσιο.
Σύμφωνα πάντα με τις τελευταίες πληροφορίες, προς το τέλος Ιουλίου εκτιμάται ότι θα υπογραφεί η τελική συμφωνία μεταξύ υπουργείου και κοινοπραξιών, συμφωνία που μονογραφήθηκε πρόσφατα και η οποία θα επανεκκινήσει τα έργα, καθώς οι τράπεζες που συμμετείχαν στις πολύμηνες διαπραγματεύσεις, αναμένεται να ξαναρχίσουν τις χρηματοδοτήσεις.
Πηγή: proinoslogos.gr
0 σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου