ΤΟ ΑΡΧΑΙΟ ΘΕΑΤΡΟ ΠΡΕΠΕΙ ΚΑΙ ΜΠΟΡΕΙ ΝΑ ΞΑΝΑΖΩΝΤΑΝΕΨΕΙ ----------- ">ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ: stratosetoloakarnania@gmail.com

powered by Agones.gr (Στοίχημα)

23/9/10

ΕΛΕΓΧΟΣ ΤΗΣ ΑΓΟΡΑΣ ΓΙΑ ΤΑ ΠΡΟΩΘΗΤΙΚΑ ΔΩΡΑ

Τάξη στην αγορά προωθητικού δώρου αναμένεται να βάλει η νέα ρύθμιση του Υπουργείου Περιφερειακής Ανάπτυξης και Ανταγωνιστικότητας για την προστασία του καταναλωτή, σύμφωνα με τοποθέτηση του Υφυπουργού κ. Ντίνου Ρόβλια. Απαντώντας σε επίκαιρη ερώτηση του βουλευτή της Νέας Δημοκρατίας, κ. Γιώργου Βλάχου στις 16/9/2010, ο κ. Ρόβλιας ανέφερε μεταξύ άλλων:

«Στη ρύθμιση, η οποία εκκρεμεί προς εφαρμογή προβλέπεται ότι η προωθητική ενέργεια είναι κάθε ενέργεια marketing που φτάνει στον τελικό καταναλωτή και αποσκοπεί στην αύξηση των πωλήσεων ενός συγκεκριμένου προϊόντος στο σημείο λιανικής πώλησης, στο ράφι δηλαδή.

Ενδεικτικά υπάρχουν οι εξής μορφές πώλησης:

Πρώτον, ένα βασικό προϊόν για το οποίο δηλώνεται με οποιοδήποτε τρόπο ότι πωλείται φθηνότερα.

Δεύτερον, ένα βασικό προϊόν για το οποίο δηλώνεται με οποιοδήποτε τρόπο ότι πωλείται σε συσκευασία εμπεριέχουσα επιπλέον ποσότητα ως δώρο για τον καταναλωτή.

Τρίτον, μια πολυσυσκευασία αποτελούμενη από περισσότερα του ενός συσκευασμένα προϊόντα και στην οποία εμπεριέχεται και κάποια άλλη ποσότητα ως δώρο.

Τέταρτον, ένα βασικό προϊόν για το οποίο δηλώνεται με κάθε τρόπο ότι πωλείται μαζί με άλλο ανόμοιο προϊόν ως δώρο.

Αυτές είναι οι προωθητικές ενέργειες, που εμπεριέχονται στην προς υλοποίηση υπουργική απόφαση.

Είναι γνωστό ότι οι προωθητικές ενέργειες στη χώρα μας εμφανίζονται σε υπερβολικό βαθμό, περισσότερο από τις άλλες χώρες της Ευρώπης και πολλές φορές από τις ανέλεγκτες προωθητικές ενέργειες ο καταναλωτής αποπροσανατολίζεται.

Ο καταναλωτής, όπως είναι σήμερα τα πράγματα, φαίνεται ότι δεν μπορεί να διαπιστώσει τη σχέση αξίας- προϊόντος όταν παρεμβάλλεται η προωθητική ενέργεια.

Οι έμμεσες μειώσεις των τιμών δεν καταγράφονται στις τιμές προς τον καταναλωτή, ενώ θα πρέπει να καταγράφονται. Αντί να μειώνονται οι τιμές, προσφέρονται δώρα ή ποσότητες χωρίς να τηρούνται οι αρχές του υγιούς ανταγωνισμού σε πολλές περιπτώσεις. Όλα αυτά τελικά λειτουργούν σε βάρος του καταναλωτή.

Για το λόγο αυτό ετοιμάστηκε η ρύθμιση ώστε:

Πρώτον, ο καταναλωτής να έχει πλήρη γνώση του οφέλους από την προωθητική ενέργεια.

Δεύτερον, να υπάρχει διαφάνεια στους όρους και στις πρακτικές της κάθε προωθητικής ενέργειας.

Τρίτον, να απλοποιηθεί το υφιστάμενο κανονιστικό πλαίσιο.

Τέταρτον, οι τιμές στο ράφι να είναι καθαρές και να αποτυπώνεται το όποιο κέρδος του καταναλωτή με σαφήνεια.

Πέμπτον, να αποτρέπονται οι μόνιμες προωθητικές ενέργειες ως παραπλανητικές και βέβαια να ενισχυθούν οι επιχειρήσεις που παράγουν και πουλούν στην ελληνική αγορά.

Με την ρύθμιση που είναι έτοιμη θα προστατευθούν οι καταναλωτές και θα πληγούν όσοι τους παραπλανούν. Σημειώνεται ότι δεν θα απαγορευθούν οι προωθητικές ενέργειες, αλλά θα νομιμοποιηθούν με τρόπο, ώστε να προστατεύεται ο καταναλωτής. Θα μπει μία τάξη σε αυτή την αγορά, έτσι ώστε να ξέρει αυτός που αγοράζει το δώρο ή την πολυσυσκευασία, ποιο είναι το πραγματικό του όφελος.
 

Discover Agrinio

Βάλτος

Στράτος Αιτωλοακαρνανίας Copyright © 2009 WoodMag is Designed by Ipietoon for Free Blogger Template