ΤΟ ΑΡΧΑΙΟ ΘΕΑΤΡΟ ΠΡΕΠΕΙ ΚΑΙ ΜΠΟΡΕΙ ΝΑ ΞΑΝΑΖΩΝΤΑΝΕΨΕΙ ----------- ">ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ: stratosetoloakarnania@gmail.com

powered by Agones.gr (Στοίχημα)

31/10/10

ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗΣ ΠΡΟΟΠΤΙΚΗΣ ΑΥΤΟΝΟΜΗ ΠΑΡΕΜΒΑΣΗ Π.Ε.

ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΠΡΟΟΠΤΙΚΗ
ΑΥΤΟΝΟΜΗ ΠΑΡΕΜΒΑΣΗ Π.Ε.-ΠΑΡΕΜΒΑΣΕΙΣ ΚΙΝΗΣΕΙΣ ΣΥΣΠΕΙΡΩΣΕΙΣ Π.Ε.
‘’ΝΑ ΠΑΡΟΥΜΕ ΤΗΝ ΚΑΤΑΣΤΑΣΗ ΣΤΑ ΧΕΡΙΑ ΜΑΣ’’

Ο άνθρωπός μας... Ωδή σ’ έναν αεικίνητο «υπηρέτη» του κλάδου.
Είναι εκεί όταν έρχονται οι νεοδιόριστοι και οι αναπληρωτές. Κάνει σπίτι του τα γραφεία και τα γύρω καφενεία. Δίνει συμβουλές, πληροφορίες για τα σχολεία, γνωρίζει χιλιομετρικές αποστάσεις σχολικών μονάδων, αριθμό μαθητών, κενά που υπάρχουν ή που θα προκύψουν. Συχνά μιλά με πατρικό τόνο, εμψυχώνει τους απογοητευμένους (αυτούς με λίγα μόρια). Είναι ο άνθρωπος που μπορείς να εμπιστευτείς, να του πεις τον πόνο σου (ποια άδικη μοίρα σ’ έριξε σ’ αυτή τη γωνιά της Ελλάδας) και τις απορίες σου. Είναι ο άνθρωπός σου, κάνει τη δουλειά των υπαλλήλων των γραφείων ή μιας καλά ενημερωμένης ιστοσελίδας (ένας αναλυτικός οδηγός σχολείων, μορίων και κενών που αντιστοιχούν σε κάθε σχολική μονάδα καθώς και της προβλεπόμενης νομοθεσίας που ρυθμίζει την τοποθέτηση – απόσπαση του εκπαιδευτικού).
Ο άνθρωπος αυτός είναι «δύο σε ένα»:
• είναι στα μέσα και στα έξω, ξέρει πρόσωπα πράγματα καταστάσεις για τον εκπαιδευτικό χώρο και όχι μόνο, ενοικιαζόμενα δωμάτια, περιοχές με εύκολη πρόσβαση στο δίκτυο εμπίπτουν στην αρμοδιότητά του.
• είναι εντός και εκτός διοίκησης, εκεί που παίρνονται οι αποφάσεις αλλά και με τη μεριά του εκπαιδευτικού.
Είναι ο αιρετός του ΠΥΣΠΕ.

Στην αρχή της χρονιάς έχουμε και τους δύο αιρετούς έξω από τα γραφεία να διαγκωνίζονται ποιος θα εξυπηρετήσει καλύτερα τους νεοδιόριστους και αναπληρωτές. Και τι ζητάνε γι’ αυτή την προσφορά τους; Τίποτα αξίας, απλά την ψήφο σας στις εκλογές του ΠΥΣΠΕ. Για να σας θυμίσουν την ύπαρξή τους θα περάσουν από τα σχολεία, θα πουν μια καλημέρα, θα πιουν έναν καφέ, θα ενημερώσουν ότι «κατεβαίνουν στις εκλογές», θα μοιράσουν χαμόγελα, θα ρωτήσουν αν χρειάζεται κάτι το σχολείο και θα πάνε στο επόμενο.
Όσο κι αν φαίνεται παράξενο δεν έχουμε πρόβλημα μ’ αυτή τη δράση των αιρετών. Επιτελούν ένα 'θεάρεστο κοινωνικό έργο', εκμεταλλευόμενοι την άγνοια των νέων συναδέλφων και την ανεπάρκεια των συλλόγων να παρέχουν πληροφόρηση για τα δικαιώματα και τις υποχρεώσεις τους, καθώς και τα στοιχεία που χρειάζονται για να συμπληρώσουν τη δήλωση τοποθέτησής τους. Το πρόβλημα αρχίζει μετά από αυτά.
Οι αιρετοί:
• Χρησιμοποιούν αυτό το δίκτυο γνωριμιών και τους ψήφους για να εδραιώσουν τη θέση τους στην τοπική παράταξη και όταν το κόμμα τους έρθει στην εξουσία να στελεχώσουν τις θέσεις ευθύνης (προϊστάμενοι γραφείων, διευθυντές εκπαίδευσης κλπ). Ο συνδικαλισμός τόσο στο ΠΥΣΠΕ όσο και στους συλλόγους αποτέλεσε το κύριο προσόν (σε σημείο ασανσέρ) για την κατάληψη στελεχιακών θέσεων.



• Αποδέχτηκαν μέχρι σήμερα το απαράδεκτο καθεστώς του κριτή και κρινόμενου, δηλαδή να συμμετέχουν στις κρίσεις των διευθυντών όντας σε δύο θέσεις και οι ίδιοι υποψήφιοι αλλά και κρίνοντας τους συνυποψήφιούς τους (αλήθεια ξέρετε πολλούς αιρετούς που να μην είναι διευθυντές;). Παρόλο που ο καινούριος νόμος (μετά από δικαστήρια, ακυρώσεις πινάκων διευθυντών κλπ.) θεμελιώνει το ασυμβίβαστο, αποκλείοντας τους εμπλεκόμενους στο ΠΥΣΠΕ να είναι υποψήφιοι, πιστεύει κανένας ότι ο αιρετός θα αποσυρθεί για να πάρει τη θέση του άλλος, προτού εξασφαλίσει τα συμφέροντα του; Αφού η θέση του αιρετού έχει να κάνει με την ανιδιοτελή προσφορά στον κλάδο, γιατί να μην καθιερωθεί το ασυμβίβαστο μεταξύ της ίδιας της ιδιότητας του αιρετού και της κατάληψης θέσης στελέχους της εκπαίδευσης;
• Δεν κάνουν τη δουλειά που θα έπρεπε να κάνουν. Οι αιρετοί είναι οι μόνοι που έχουν μια πλήρη εικόνα της κατάστασης του νομού (αριθμός μαθητών , αναλογία δασκάλου- μαθητών, κενά που υπάρχουν, κ.τ.λ. ) .Η διοίκηση προσπαθεί να λειτουργήσει τα σχολεία με ό,τι εντολές έχει από το Υπουργείο και όσες πιστώσεις της σταλούν. Ευθύνη των αιρετών είναι να παρουσιάσουν την κατάσταση αυτή αναλυτικά στην κοινή γνώμη. Δηλαδή πόσοι εκπαιδευτικοί χρειάζονται για να λειτουργήσουν ικανοποιητικά τα σχολεία, τι συνέπειες έχει για την τσέπη των γονιών και για τα παιδιά τους, για το χρόνο που πρέπει να αφιερώσουν οι γονείς στα παιδιά τους, το μειωμένο προσωπικό στα σχολεία. Ο μαγικός αριθμός 25 παιδιά ανά τμήμα (που είναι το ανώτατο όριο ανά δάσκαλο στην πρωτοβάθμια) αγνοεί τη σύνθεση μαθητικού πληθυσμού, αλλοδαποί , παιδιά με μαθησιακές δυσκολίες, περιοχές με χαμηλό μορφωτικό κεφάλαιο γονέων και οδηγεί σε σοβαρότατα προβλήματα τόσο τους εκπαιδευτικούς που αδυνατούν να ξεδιπλώσουν μια μαθησιακή στρατηγική που να έχει νόημα για τους μαθητές, όσο και τους γονείς που αναγκάζονται στο σπίτι να κάνουν τη δουλειά που δεν είναι εφικτό να γίνει στην τάξη. Αντί οι αιρετοί να κάνουν ορατές αυτές τις ευθύνες της πολιτείας απέναντι σ’ αυτή την κατάσταση που υποβαθμίζουν την ποιότητα του εκπαιδευτικού έργου, προσπαθούν συχνά να παρουσιάζουν την κατάσταση αυτή ως αναπόδραστη αναγκαιότητα και να στήνουν το διαπροσωπικό δίκτυο επαφών και εξυπηρετήσεων στα παραθυράκια που αφήνει το πλαίσιο αυτό.

Θεωρούμε ότι ο ρόλος του αιρετού δεν είναι να διαχειρίζεται τη μικροεξουσία που απομένει από τη λογική των περιορισμένων πιστώσεων, αλλά να χρησιμοποιήσει την εμπλοκή του σε αυτές τις διαδικασίες για να ενημερώσει, μαζί με τους συλλόγους, γονείς, τοπική κοινωνία και συναδέλφους, ώστε να αρχίσει η διοίκηση να αισθάνεται την πίεση από κάτω.
Είναι καιρός να αρχίσουμε να λειτουργούμε με πιο σοβαρούς όρους στα πλαίσια των συλλόγων μας. Οι αιρετοί αισθάνονται ανεξέλεγκτοι και δεν ενημερώνουν σε πολλές περιπτώσεις ούτε τα πρωτοβάθμια σωματεία από τα οποία προέρχονται (κατά τη διάρκεια έκτακτων ή και τακτικών γενικών συνελεύσεων). Το πλαίσιο αυτό πρέπει να αλλάξει. Όμως δε μπορεί να αλλάξει μόνο κατά τις εκλογές για τα υπηρεσιακά συμβούλια. Πρέπει να συμμετέχουμε στα πρωτοβάθμια σωματεία μας και συλλογικά να ελέγξουμε τον ''άνθρωπο μας''.

Η θέση μας για τα ΠΥΣΠΕ
Τα ΠΥΣΠΕ είναι όργανα της διοίκησης που έχουν εντολή και σκοπό να εφαρμόζουν τις πολιτικές της εκάστοτε κυβέρνησης. Μεταθέσεις, αποσπάσεις, τοποθετήσεις κλπ. εξαρτώνται από το πλαίσιο λειτουργίας του ΠΥΣΠΕ.Τα ΠΥΣΠΕ χρησιμοποιούνται από τις κυβερνήσεις για τον εκμαυλισμό των συνειδήσεων, αναπτύσσοντας κομματισμό,ρουσφετολογία και πελατειακές σχέσεις. Λειτουργούν με διαδικασίες που επιδιώκουν να νομιμοποιήσουν στις συνειδήσεις των εκπαιδευτικών τις διοικητικές λογικές και πρακτικές, προωθώντας αντιλήψεις συνδιαχείρισης και ενσωμάτωσης του συνδικαλιστικού κινήματος. Αυτή την περίοδο της επίθεσης στους εκπαιδευτικούς και τη δημόσια εκπαίδευση τα ΠΥΣΠΕ θα κληθούν να υλοποιήσουν αυτή την πολιτική.
Σ΄ αυτές τις συνθήκες είναι ακόμα περισσότερο αναγκαίο οι αιρετοί να ΜΗΝ είναι ακόμα δύο μέλη των κυβερνητικών παρατάξεων(ΠΑΣΚ –ΔΑΚΕ) αλλά να είναι διατεθειμένοι να συγκρουστούν όχι με τα επιμέρους ζητήματα και τις διαδικασίες αλλά με την καρδιά της αντιεκπαιδευτικής και αντιλαϊκής πολιτικής, να αμφισβητήσουν και να μπλοκάρουν με όρους κινήματος τη συνολική λειτουργία του οργάνου. Να είναι σαφές ότι ΔΕ θα συνεργήσουν, θα αρνηθούν και θα εμποδίσουν κάθε διαδικασία αξιολόγησης συναδέλφου και σύνδεσή της με την εξέλιξη βαθμού –μισθού. Εμείς είμαστε αντίθετοι στις λογικές συνδιαχείρισης και συναντίληψης με τη διοίκηση. Δίνουμε αγώνες, όχι για να συνδιαχειριστούμε την κυβερνητική και εκπαιδευτική πολιτική, αλλά για να τις ανατρέψουμε. Με αγώνες στους συλλόγους, στις γενικές συνελεύσεις, στις διαδηλώσεις και στους δρόμους. Κάτω από τις συγκεκριμένες δύσκολες συνθήκες χρειάζονται δυνάμεις αντίστασης και ανατροπής σε κάθε μηχανισμό άσκησης της αντιεκπαιδευτικής πολιτικής.
Διεκδικούμε έναν αιρετό, που δεσμεύεται:

1. Να αναδεικνύει στους συναδέλφους και την κοινωνία τα προβλήματα που συσσωρεύει η κυβερνητική πολιτική, το Υπουργείο και η Διοίκηση.
2. Να ελέγχει, να καταγγέλλει και να αποκαλύπτει τις αυθαίρετες και τις παράνομες ενέργειες, τις πελατειακές σχέσεις και τις αδιαφανείς διαδικασίες.
3. Να βρίσκεται έξω από τη λογική της διοίκησης, τις έριδες και τις αντιπαλότητες για τη νομή της εξουσίας.
4. Να βρίσκεται δίπλα σε όσους συναδέλφους υφίστανται αδικίες, διώξεις και αυθαιρεσίες.
5. Να εφαρμόζει και να υλοποιεί τις αποφάσεις του συλλόγου μας και των Γενικών μας Συνελεύσεων .
6. Να ενημερώνει τις/ τους συναδέλφισσες/ους για κάθε στάση, θέση και ενέργειά του.
7. Να ασκεί θητεία ενός χρόνου και να επιστρέφει στην τάξη του, συμβάλλοντας στην εναλλαγή, ενάντια στον παραγοντισμό και τις προσωποπαγείς θέσεις.
8. Να μην συμμετέχει με κανέναν τρόπο σε καμιά διαδικασία αξιολόγησης, αντίθετα να επιχειρήσει να μπλοκάρει κάθε τέτοια πράξη και αν χρειαστεί, να φτάσει ακόμα και στην παραίτηση για να συμβάλει σ’ αυτήν την κατεύθυνση.

‘’ΜΑΥΡΟ ΣΤΑ ΚΟΜΜΑΤΙΚΑ ΚΑΙ ΚΥΒΕΡΝΗΤΙΚΑ ΣΤΕΛΕΧΗ ΠΟΥ ΣΤΗΡΙΖΑΝ ΚΑΙ ΣΤΗΡΙΖΟΥΝ ΤΙΣ ΠΟΛΙΤΙΚΕΣ ΤΩΝ ΚΥΒΕΡΝΗΣΕΩΝ ΠΑΣΟΚ ΚΑΙ ΝΕΑΣ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑΣ’’

‘’ΣΤΗΡΙΖΟΥΜΕ-ΨΗΦΙΖΟΥΜΕ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΠΡΟΟΠΤΙΚΗ’’

ΨΗΦΟΔΕΛΤΙΟ ΠΥΣΠΕ
1.ΚΑΡΑΓΙΑΝΝΗ ΣΤΕΛΛΑ
2.ΚΑΠΠΕΣ ΝΙΚΟΛΑΟΣ
3.ΚΟΣΜΕΤΑΤΟΥ-ΚΟΡΔΑΤΙΥ ΕΛΕΝΗ
4.ΛΙΑΡΟΚΑΠΗΣ ΘΕΟΔΩΡΟΣ
5.ΛΙΑΤΣΟΥ ΧΡΙΣΤΟΦΟΡΟΥΛΑ
6.ΜΠΑΖΩΡΑΣ ΙΩΑΝΝΗΣ
7. ΜΠΑΛΩΜΕΝΟΥ ΠΟΛΥΚΡΗΤΗ
8.ΝΤΑΓΙΑΝΤΑΣ ΧΡΗΣΤΟΣ
9.ΧΡΙΣΤΑΚΗ ΒΑΣΙΛΙΚΗ


Η ΕΝΟΤΗΤΑ ΜΑΣ ΕΙΝΑΙ Ο ΕΦΙΑΛΤΗΣ ΤΟΥΣ!
Υ.Γ.(1) Το παρόν είναι αντικείμενο θέσεων και προτάσεων δικών μας, καθώς και συναδέλφων από Χανιά και Κέρκυρα τις οποίες υιοθετούμε και προσυπογράφουμε.

Υ.Γ.(2) Τo παρόν έχει αποσταλεί σ’ όλα τα Δημοτικά και τα Νηπιαγωγεία του νομού, ώστε να λάβουν γνώση όλοι οι συνάδελφοι, καθώς και για ανάρτηση σ’ όλα τα γνωστά blogs και sites.

Υ.Γ.(3) Οποιαδήποτε ομοιότητα με πρόσωπα και καταστάσεις είναι εντελώς συμπτωματική!

*Η Εκπαιδευτική Προοπτική είναι συνδικαλιστική οργάνωση του συλλόγου Δασκάλων/Νηπιαγωγών Αγρινίου-Θέρμου
 

Discover Agrinio

Βάλτος

#

.

Στράτος Αιτωλοακαρνανίας Copyright © 2009 WoodMag is Designed by Ipietoon for Free Blogger Template